Graduation projects
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

Graduation projects

مشاريع كليه الهندسه الالكترونيه قسم هندسة و علوم الحاسب لتوفير الدعم الفني لمشاريع القسم

الرئيسيةالصفحة الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

نعمل ايه؟بجد محتاجين حد يفيدنا

2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
soha samer

soha samer

نعمل ايه؟بجد محتاجين حد يفيدنا Empty
مُساهمةموضوع: نعمل ايه؟بجد محتاجين حد يفيدنا   نعمل ايه؟بجد محتاجين حد يفيدنا Icon_minitimeالثلاثاء نوفمبر 11, 2008 2:25 am

السلام عليكم ورحمته وبركاته
انا ياجماعة في تالتة حاسبات
وبسال الناس اللي عدوا علي المرحلة دي
ياتري نذاكر ازاي؟
الكتب كبيرة اوي ومش قادرين طبعا نذاكر منها
مافيش اي ورق نزل في المكتبات ولا تلخيصات زي السنين اللي فاتوا
ياريت اي حد عنده نصيحة لينا يقولنا ويقولنا نعمل ايه نذاكر ازاي
واللي عنده ورق حلو ياريت مايبخلش بيه علينا
بجد محتاجينه اوي
وربنا هيجزيكم باذن الله
وشكرااااااااااا
JAVA
Admin
JAVA

نعمل ايه؟بجد محتاجين حد يفيدنا Empty
مُساهمةموضوع: رد: نعمل ايه؟بجد محتاجين حد يفيدنا   نعمل ايه؟بجد محتاجين حد يفيدنا Icon_minitimeالثلاثاء نوفمبر 11, 2008 9:21 pm

هوه سؤال اجباته مش سهله هيه اولا الفتره دي بالنسبه ليه كانت احسن فتره ليه في الكليه من نواحي كثير وكذلك افضل واسهل مواد كانت فيها
هو انا بدات المذاكره في الترم الاول في ثالثه من اول يوم وبالنسبه للمذاكره مكنتش من كشكول المحاضرات الي كنت بكتبها بشكل كامل لان كنت اجي اقرنها بالكتاب بلاحظ ان المعلومه الي سجلتها في المحاضره مش كمله فكان كشكول المحاضرات بالنسبه ليه عباره عن مفتاح للكتاب وكنت بحب اذاكر من الكتاب ولازم تتعودوا علي كده وكان فيه ماده الداتا بيس دي كنت بفضل اذكرها من المرجع الي محطوط في قسم قواعد البيانات دي كان مرجع روعه وبيخليك تجري في الداتا بيس جري ودي بنصح اي حد انه يشتغل منه بجانب كورس الاوركل بردك الموجود في قسم قواعد البيانات
بالنسبه لموضوع ان الكتب كبيره فدي اول عقبه انت قلتيها هيه الكتب كبيره بس معلومتها قليله ودي لان طبعا الفتره الدراسه صغيره ففيه طريقه سهله كنت بعملها في المذكره وكنت كمان بعمل تلخيص الكتاب بالاستعانه بالمحاضره علشان اعرف الدكتور عاوز ايه ودي كانت كالاتي
باخد العناوين الرئيسيه في الشبتر ودونها في ورقه جانبيه واشوف المحاضره الي معايه واعرف الدكتور عاوز ايه من كل عنوان واطلع الكلام بصياغه افضل من الي انا كتبها من الكتاب بجد الطريقه دي هتسعدك جامد انك تتعامل مع الكتاب لانك هتيجي بعد ما تخرج من الكليه مش هيكون فيه مصدر علشان تجددي معلوماتك منه غير الكتاب ومفيش حد هيفيدك بحاجه
الطريقه دي كنت بعملها في درستي في الجافا والحمد لله دخلت الامتحان الدولي بتعها بدون اي دورات فيها
اهم حاجه تنسي ان المرجع كبير او الكتاب كبير الاهم من ده كله انك تحصل علي اجابه السؤال الي هيظهر علي ملامحك
علامه استفهام وانت بتقراء معلومه معينه
الحاجه الاخيره مش هتلاقي اصدق من الكتاب في انه يتنقلك المعلومه كامله واعتقد انكم هتعرف معني الكلمه دي في الايام القادمه او ممكن تكون شفتها من ان شخص بيبخل عليك بمعلومه لانه خايف منك مش عارف خايف من ايه بس هوه خايف وخلاص
وبنتمني للك التوفيق والنجاح ولسه الفرصه قدامك انك تشتغلوا من دلوقت وتحصلوا الي فات علشان الميد ترم قرب

https://smartproject.1talk.net

نعمل ايه؟بجد محتاجين حد يفيدنا
صفحة 1 من اصل 1